Wednesday 5 May 2010

En "snabbis" från 070927

... eller om man nu går på Gynnings linje –– en ”snabbis” med Sara! (för er som hänger med i IDOL).

Efter föreläsningen gick jag in på Pressbyrån och köpte godis (är mjölkfri för Levis mages skull så det blir inte så mycket sötsaker nuförtiden, men en påse Gott & Blandat funkar alltid bra). I Se och Hörs rubriker gick att läsa ”Pernilla Wahlgren gravid, sex månader efter Theos födelse!”. Skit tänkte jag, vi som är så lika, identifikationen är så stark. Men efter lite enkel matematik kom jag sedan på att jag har fyra månader på mej, det ska väl gå!. Jag kände ändå ett kall att köpa tidningen för att kunna följa Pernilla i hennes graviditet, men hör... inne i tidiningen var hon inte gravid!! Dom ljuger!! Hon har bara planer på familjeökning står det och hennes polis till man är inte lika övertygad. Nu kan jag verkligen pusta ut!

Nu ville inte ens Elton bli fotograferad, han ”avböjde” som det så fint heter, så han kunde lika gärna fått ha klänningen på sig. Jag kom på att han inte haft den varje dag under sommaren. Vi godismutade honom inför Levis dop. Ett par extragodisar i Eltons påse fick honom att byta klänningen mot en döskalletröja denna dag. Klännigen har nämnligen bidragit till en hel del upprörda känslor inom släkten. Ibland måste man vara lite taktisk. Stöter vi dem helt ifrån oss försvinner också ett par barnvaktmöjligheter...

Hugs

No comments:

Post a Comment